Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

Drugie życie przedmiotów na UW

Używane meble, starsze urządzenia komputerowe oraz zbędna aparatura naukowo-badawcza. Takie sprzęty mogą zostać ponownie wykorzystane dzięki inicjatywie Drugie życie przedmiotów przyjętej przez Komitet Sterujący Inteligentnego Zielonego Uniwersytetu. Pracownicy UW mogą zgłaszać na platformie my.uw.edu.pl niepotrzebne rzeczy biurowe i przyrządy badawcze oraz wymieniać się nimi z innymi biurami i jednostkami uczelni.

W ramach programu Inteligentny Zielony Uniwersytet na Uniwersytecie Warszawskim zainicjowano projekt Drugie życie przedmiotów, dzięki któremu uniwersyteckie jednostki mogą wymieniać się nadającym się do ponownego wykorzystania sprzętem biurowym i naukowo-badawczym.

Pod adresem my.uw.edu.pl/used-items uruchomiona została platforma internetowa z ogłoszeniami dotyczącymi przedmiotów stanowiących majątek UW, które nie są już wykorzystywane w jednostkach będących ich właścicielem, a które ze względu na stan techniczny mogą służyć jeszcze społeczności akademickiej. Wymieniać można np. biurka, regały, fotele, komputery, drukarki, a także aparaturę naukowo-badawczą.

Platforma służy do wymiany rzeczy będących pełnowartościowymi środkami trwałymi lub wyposażeniem. Ich przekazanie odbywa się poprzez procedurę „zmiany miejsca użytkowania”. Dostęp do platformy mają wszyscy pracownicy Uniwersytetu w ramach sieci UW.

– Racjonalne zarządzanie posiadanymi zasobami jest jednym z filarów zrównoważonego zarządzania środowiskiem oraz ograniczania wytwarzania odpadów. Chcemy, żeby działania podejmowane na UW wpisywały się w to podejście – mówi prof. Ewa Krogulec, prorektor UW ds. rozwoju.

Platforma obsługiwana jest przez Biuro Gospodarcze UW. Pytania w sprawie platformy można kierować telefonicznie pod numerem (22) 55 20 593 lub pisemnie pod adresem drugiezycieprzedmiotow@uw.edu.pl.

Jak skorzystać z platformy „Drugie życie przedmiotów”?
  • Jednostka oddająca przedmiot przesyła do Biura Gospodarczego e-mail (drugiezycieprzedmiotow@uw.edu.pl) wraz ze zdjęciem przedmiotu i wypełnionym formularzem „oddam”, który zawiera dokładny opis przedmiotu z wymiarami (jeśli są to meble); informację – kto oddaje, od kiedy i gdzie można odebrać przedmiot, gdzie można go obejrzeć, jak długo będzie ważna oferta itp.
  • Pracownik Biura Gospodarczego umieszcza ogłoszenie na portalu „Drugie życie przedmiotów” w zakładce dostępnej dla społeczności UW.
  • Jednostka zainteresowana przedmiotem z ogłoszenia kontaktuje się z jednostką oddającą. Dokumentację przekazania przedmiotu (druk MT) i jego transport jednostki zainteresowane ustalają między sobą.
  • Po wydaniu przedmiotu jednostka oddająca zgłasza pracownikom Biura Gospodarczego zamknięcie ogłoszenia.

 

Źródło: www.uw.edu.pl